2012. november 23., péntek

Körömvágó olló

A nyuszi körmét rendszeresen vágni kell! Ez nagyon fontos, mert a túlnőtt köröm tud problémákat okozni a nyuszinál! A vadon élő nyuszik abban a szerencsés helyzetben vannak, hogy rengeteged ásnak, kaparnak, így természetes módon lekopik a körmük, nincs szükségük erre a mesterséges beavatkozásra. A szobában tartott házikedvenc nyusziknak viszont a parkettán és szőnyegen járástól sajnos nem kopik el a körme, így kénytelenek vagyunk rendszeresen levágni neki. Érdemes megtanulni ezt otthon megcsinálni, mert 1-2 havonta szükség lesz rá, és mindig állatorvoshoz hordani ezért kicsit szerintem macerás. Borzaszóan egyszerű művelet, ha 1-2 alkalommal csináltuk, semmi gondot nem fog már okozni. Nagyon fontos azt tudni, hogy a nyuszinak a körmében van élő rész, amire nagyon oda kell figyelni, nem szabad belevágni, mert az fáj neki, és vérzik is. A világos színű nyuszit tartóknak könnyebb dolguk van, mert a fehér körmű nyusziknak fény felé tartva tökéletesen látható, meddig tart az élő szövet. A fekete körömnél csak tippelni lehet :) Az én kis Artúromnak felváltva vannak fekete és fehér körmei is, így a feketéket a fehérekhez szoktam igazítani.




Én a kezdettől fogva magam vágtam a körmét, de aki bizonytalan a témában, azt tudom javasolni, hogy első alkalommal érdemes állatorvossal vágatni, így meg lehet nézni a műveletet, illetve meg is lehet kérni az orvost, hogy mutassa meg, és magyarázza el, hogyan kell, így a következő alkalommal már mi is elvégezhetjük.
Amíg kicsi volt Artúr, én egy sima, embereknek való körömcsipesszel vágtam a körmét, tökéletesen megfelel ez is a feladatnak. Viszont amikor nagyobb lett, felmerült az a probléma, hogy a hátsó lábán már olyan vastag  volt a köröm, hogy éppen már nem fért bele a körömcsipesz résébe. Így beszereztem egy direkt nyusziknak való körömvágó ollót. Rendes, hegyes körömollóval NE próbálkozzon senki, mert még a legnyugodtabb nyuszi is hajlamos néha elrántani a lábát, és könnyedén megszúrhatjuk, megvághatjuk őt! A nyuszi körömvágó olló kb. 800-900 Ft-ba kerül, érdemes befektetni rá!



körömcsipesz

nyusziknak való körömvágó olló

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése